מה עושים כשאין גלים?

מספר טיפים לשמירה על כושר הגלישה שלנו כשהים שטוח
22 במרץ 2018  |  ירון
dynamic/isurf.co.il/Post/no_waves_post_big_s8qCSgo.jpg

בהרבה תחומים בחיים, התמדה, השקעה ובעיקר תרגול הם הדרך להצלחה. כך גם בגלישת גלים. סשנים רבים ככל האפשר יגרמו לנו לתפוס גלים בצורה קלה יותר וכמובן להנות הרבה יותר.

אך לא פעם מגיעה תקופת יובש ובה אין גלים. במיוחד אצל אותם אנשים רבים, שלא מסוגלים להרשות לעצמם ללכת לגלוש בכל פעם שיש גלים ומוגבלים לימים ושעות מסויימים עקב אילוצים שונים בחיי היום יום, מה שפוגע בקצב ההתקדמות ולפעמים גם בכושר שלנו.

 

אז מה עושים כשהים שקט ואין גלים?

 

אימוני חתירה

צאו לים ותחתרו, ואז תמשיכו לחתור. כחצי מהזמן שגולש נמצא במים הוא מעביר בחתירה ואין הזדמנות טובה יותר להתאמן בחתירה מאשר בימים בהם הים שטוח. 

מעבר לכח הפיזי הדרוש בחתירה לשם תפיסת גל, טכניקת החתירה משפיעה לא מעט. ככל שתפחיתו חיכוך מיותר בין הגלשן שלכם למים ככה תחסכו אנרגיה חשובה מגופכם. לאחר ניתוח חתירתו העוצמתית של קלי סלייטר, אשר זכה ב-11 אליפויות עולם בתחרות ה-WSL, נשתף אתכם ב3 דרכים פשוטות ומשמעותיות בהן תוכלו להפחית חיכוך ולחתור בעוצמה גם בעצמכם:

  • שמרו על ראש ישר

כאשר מזיזים את הראש מצד לצד בעת החתירה, כפות הרגליים יזוזו לצד הנגדי. זה אולי לא נשמע לכם ביג דיל, אבל המשמעות בפועל היא, שגם הגלשן שלכם יזגזג מצד לצד - מה שיפחית את ניצול מומנטום החתירה בתוך המים.

  • הרימו את המרפק גבוה ככל האפשר לפני הכנסת היד למים

זה אולי לא נשמע שייך אבל לטיפ הזה יש המון יתרונות.

כאשר תשלחו את היד קדימה עם המרפק מחוץ המים, כך הוא גם ישאר מחוץ למים עד ליישור היד. וכמו כן, אנחנו מקבלים מצב ובו היד ישרה מתחילת החתירה, כלומר זמן רב יותר בגריפת מים עוצמתית.

איך עושים את זה? דמיינו שיש חבית קטנה מצדי הגלשן ואתם חייבים לעבור מעליה לפני החתירה.

  • שמרו על גו זקוף

השתדלו להטות את משקל גופכם לצדדים בעזרת הכתפיים או האגן בעת החתירה (משקל גופכם ולא גופכם! חשבו על מטוטלת). הדבר יגרום ליד להוצאה מהירה יותר של המרפק הנגדי מהמים ויתרום לטיפ הקודם. מצד שני, היד החותרת שלכם תוכל להכנס עמוק ולגרוף מים בעוצמה חזקה בעזרת שרירי החזה ולא שרירי הכתפיים. כאמור שרירי החזה גדולים יותר לכן נתעייף פחות ונגרוף יותר.

 

סקייטבורד

עוד בשנות ה50, גולשים מקליפורניה החלו לאמץ את הסקייטבורדינג כתחליף לגלישת גלים בחודשי הקיץ החמים ונטולי הגלים. מאז ועד היום נולדו מגוון סוגים של סקייטבורדים ובהם כאלו המדמים גלישת גלים הנקראים סרף סקייט (Surfskate).

בעזרת הגדלת טווח ציר הגלגלים הקדמי אפשר לקבל בעזרת הסקייטבורדים האלו תחושה של גלישת גלים ממש.

לרכישה מאיביי: Zak Noyle Sunset Swivel V-Truck Surfskate

 

ברפיז (Burpees)

תרגיל מעולה המשפר משמעותית את השרירים הקשורים למעבר לעמידה בזמן הגלישה.

בלי קשר זהו תרגיל העובד על המון שרירים בניהם: שרירי הליבה, החזה, הידיים, הישבן, הרגליים והבטן.

הדגמה למי שלא מכיר:

 

יוגה

באופן מפתיע, יוגה וגלישת גלים הולכים יד ביד. כדי לתפוס גל ולרכב עליו נדרש מאיתנו גוף חזק וראש ממוקד, בדיוק הדברים שמתרגלים ביוגה.

בעזרת הנשימות והמעבר בין התנוחות השונות, אנו משפרים את הגמישות, היציבות ומגדיל את טווח התנועה של גופנו. וכמו כן, מנקים את הראש ומשפרים את יכולת הריכוז שלנו. בעזרת יכולות אלו נוכל לקבל החלטות נכונות יותר במים כמו האם לתפוס את הגל הזה או הבא אחריו וגם לתפוס אותו ביתר קלות.

 

אתם מוזמנים להוסיף בתגובות, מה אתם עושים כשאין גלים?